#1 2016-05-06 21:26:50

NeoXploD
Member

Hexahedron ( french project )

Hello everyone I am sharing my progress on my project a little patience
being all alone on this project that necessarily takes me a lot of time
but I hope soon to create a model community for card games different from saeurbraten
Here is the list of current addition ...

Beta 0.1 of Hexahedron
merger and CuBe2 tesseract with an interface and simplify all in French
Adding weapons (16 in all) with different weapons for each entry Degas
Adding Custom (10 max) 10 red, 10 blue and 10 white
Adding options cube 2 in tesseract source (explosive object, movable object, system and interuptor door, etc ...)
Adding particle effects (almost 200 for now)
modification of the original textures pack
adding a graphic interface to replace the textual interface icons
adding a customizable HUD to perfection (just be good graphic)
and many other small thing you will see for yourself

lgbd.jpg

soon a demo video
thank you for your patience: clap:

Last edited by NeoXploD (2016-05-27 11:49:18)

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#2 2016-05-06 21:36:53

NeoXploD
Member

Re: Hexahedron ( french project )

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#3 2016-05-07 12:52:07

Julius
Member

Re: Hexahedron ( french project )

Looks like an interesting start.

What will be the license of the art assets? The code will stay open-source?

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#4 2016-05-23 14:16:11

NeoXploD
Member

Re: Hexahedron ( french project )

bon je viens de me lancer dans la réalisation d'une map concrète

voici les photos

o7wn.png

1exx.png

1qgv.png

mr8p.png

o01m.png

ygb8.png

7xxq.png

9x0s.png

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#5 2016-05-23 22:25:50

NeoXploD
Member

Re: Hexahedron ( french project )

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#6 2016-05-25 21:25:48

chasester
Member

Re: Hexahedron ( french project )

Hey pouvons-nous voir la carte et ou un téléchargement du jeu / mod?

Hey can we see the map and or a download of the game/mod ?

chasester

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#7 2016-05-26 14:18:47

NeoXploD
Member

Re: Hexahedron ( french project )

pour l'instant c'est une phase de développement

disponible ici
https://sourceforge.net/projects/hexahe … =directory
en plus je suis tous seul sur le projet donc il faut me laisser le temps
merci de votre compréhension

pour l'instant je cherche juste à faire un sondage pour connaitre votre poing de vue sur le projet

de plus les serveur saeurbraten et tesseract ne sont pas compatible avec hexahedron

merci pour vos commentaires

------------------------------------------

for now it is a development phase

available here
https://sourceforge.net/projects/hexahe … =directory
plus I'm all alone on the project so you have to give me time
thank you for your understanding

for now I'm just looking to do a survey to know your fist view of the project

more saeurbraten the tesseract and server are not compatible with hexahedron
Thank you for your feedback

Last edited by NeoXploD (2016-05-26 14:45:57)

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#8 2016-05-26 17:59:06

chasester
Member

Re: Hexahedron ( french project )

@survey/comments
I very much like what you have done visually. Though from my understanding you have not changed much logic behind the game just the visual representation. It looks very clean and impressive.

The map that you have created is quite impressive. I have not seen too many good examples of vegetation/geomapping done in sauerbraten.

@Tesseract/sauerbraten compatibility
Yes and no. You could change it over to make it for tesseract, just a lot of changes would be required, the base gameplay is very different, so you would have to re add all the logic back.

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@ enquête / commentaires
Je aime beaucoup ce que vous avez fait visuellement. Bien que je crois comprendre que vous avez pas beaucoup changé la logique derrière le jeu juste la représentation visuelle. Il a l'air très propre et impressionnant.

La carte que vous avez créé est assez impressionnant. Je ne l'ai pas vu trop de bons exemples de la végétation / géocartographie fait dans sauerbraten.

@ Compatibilité Tesseract / sauerbraten
Oui et non. Vous pouvez changer plus de le faire pour tesseract, juste beaucoup de changements seraient nécessaires, le gameplay de base est très différente, de sorte que vous auriez à nouveau ajouter toute la logique de retour.

Last edited by chasester (2016-05-26 18:01:16)

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#9 2016-05-26 21:23:29

NeoXploD
Member

Re: Hexahedron ( french project )

merci de ta réponse
mais oui j'ai bien réintégré les fonctions de saeurbraten dans tesseract master source

https://www.youtube.com/watch?v=bWdj8Jz … e=youtu.be

je vous ai refait une vidéo pour vous le démontrer

et un aperçu édition de carte ici

https://www.youtube.com/watch?v=4S78A16UYnw

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Thank you for your answer
but yes I have reinstated the saeurbraten functions in tesseract master source

https://www.youtube.com/watch?v=bWdj8Jz … e=youtu.be

I redid you a video to show you

and a card preview edition here

https://www.youtube.com/watch?v=4S78A16UYnw

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